דווקא כששוק הנדל״ן קפוא: הפרויקט יוצא לביצוע ובחיסכון מיליוני שקלים

בעידן שמאופיין בעלויות מימון קיצוניות וקושי ממשי לגייס הון, מידת ההצלחה של יזמי הנדל”ן כרוכה ביכולתם לפרוץ את המודל הנדל״ני המקובל ולייצר פתרונות חדשניים – פתרונות עם כדאיות כלכלית וקשר סינרגי עם הסביבה, שיוזיל עלויות אחזקה עתידיות ויאפשרו ללקוח הסופי חיסכון בעלויות.

מאת: חברת  BK-BR– ניהול תכנון, פיקוח וייעוץ לבנייה ירוקה ופתרונות אקולוגיים | 01.08.23

שתפו

ההבדל בין פרויקט מצליח לכל השאר הוא היכולת לייצר מודל נדל״ני חדש המתמודד עם האתגרים המרכזיים ונותן מענה פרקטי לקידום וביצוע הפרויקט בשטח, היום. כדי לפרוץ את תקרת האילוצים נדרש לייצר שיבוש אמיתי במודל הנדלנ״י-כלכלי המצוי באמצעות פתרונות פרקטיים מזווית מיקוד חדשה המציבים את צרכי לקוח הקצה העתידיים וצרכי הסביבה במרכז המודל החדש. הלכה למעשה, הפתרון מורכב מעבודה בסינרגיה עם הסביבה תוך שקלול צורכי האדם המודרני, חיסכון במשאבים, ניצול חומרי גלם קיימים באתר ושימוש בתשתיות מבוזרות.

סשה בוריבקר, מנהל תכנון ויועץ לבנייה ירוקה מחברת  BK-BR: ״תכנון אסטרטגי בשילוב חשיבה ירוקה הם המפתח למיקסום ביצועים ויצירת ערך מוסף ללקוח הקצה תוך השפעה פחותה על הסביבה.״

ניהול התכנון ושילוב פתרונות ירוקים כבר משלב התכנון הראשוני חיוניים למיקסום המודל העסקי לחיסכון והגדלת הרווחים ליזם וללקוח הקצה. היזם נדרש להיכנס לנעליו של לקוח הקצה, לנבא את הצרכים העתידיים ולדאוג למענה לצרכים פונקציונאליים משתנים תוך הוזלת עלויות האחזקה.

תפקידו של יזם הנדל״ן היום הוא מתן מענה מיטבי לצרכיו העתידיים של לקוח הקצה , כאשר המטרה היא לייצר בידול אמיתי לפרויקט, להוזיל את עלויות השיווק ואף להגביר את קצב המכירות.

״המפתח ליצירת חיסכון מקסימלי הן בעלויות ההקמה והן בהוצאות התחזוקה העתידיות טמון בהיכרות מעמיקה עם ההזדמנויות בשטח הפרויקט ועם צרכי הלקוח עוד לפני תחילת תהליך התכנון. חשוב לשאול את השאלות הנכונות ולחשוב מחוץ לאזור הפונקציונליות.״ כך מוסיף ס.בוריבקר.

           

אתגר יזמי הנדל״ן המרכזי הוא לייצר סינרגיה בין הסביבה לפונקציונאליות ולגבשם לכדי מודל עסקי בר קיימא.

כדי למקסם רווחיות בפרויקט, צריך קבוצה מקצועית ומנוסה

כחלק מתהליך תכנון יש לבצע מיפוי מגוון הפתרונות המוצעים עבור התשתיות השונות, תוך מתן דגש לפרמטרי מפתח כגון חיסכון, מידת התרומה לפרויקט, אפשרות להפרטה של התשתיות לקבלני משנה ועוד. עבור כל סוג פתרון נעשה בחינה של עלות מול תועלת והתקבלו החלטות מיטביות עבור הפרויקט בכללותו:

 

  תשתיות אשפה – הפתרון מורכב ממספר אלמנטים : הפתרון המוביל הוא הפרדת אשפה לשימוש חוזר (אריזות פלסטיק, נייר, גזם, מתכת, זכוכית), שימוש באשפה להפקת אנרגיה בדמות גז ומים חמים; וניצול האשפה לייצור דשן אורגני איכותי. באמצעות מהלך זה נחסוך בעלויות הקמת פרויקט ונייצר חיסכון בעלויות אחזקה השוטפות ואף הכנסה עתידית למשתמש הקצה. 

– תשתיות ביוב – פתרון אקולוגי לטיהור שפכים ע״י טיהור מים באופן טבעי באמצעות שורשי צמחייה וחומרים ביולוגים לכדי יצירת מים נקיים הניתנים לשימוש חוזר להשקיה ולהדחת אסלות (מים אפורים). חיסכון משמעותי בעלויות ההקמה וחיסכון עתידי למשתמש הקצה.

  תשתיות גז –  ייצור גז כחלק מתהליך מיחזור האשפה במטרה להוזיל עלויות שימוש עתידיות למשתמש הקצה.

– תשתית חשמל – תשתית חשמל מסורתית בשילוב מערכת לייצור ואגירת חשמל באתר באמצעות פנלים סולאריים (PV). תפעול המערכת מתבצע באמצעות היקשרות עם חברת יזמות אנרגיה לרכישת חשמל מוזל בהסכם ארוך טווח החסין בפני התייקרות מחירי השוק. חיסכון עתידי למשתמש הקצה.

 תשתיות מים – בדיקת חלופות והזדמנויות לחיסכון בהקמת תשתית. וכן מקסום המהלך באמצעות מערכת לחיסכון במים המתבססת על שימוש חוזר במים אפורים באתר. חיסכון עתידי למשתמש הקצה.

כתוצאה משילוב פתרונות ירוקים כבר בשלב התכנון הראשוני נהנה הלקוח מיצירת בידול לפרויקט, התאמה לצרכי המודל העסקי וכן הנחה משמעותית לאומדן. בנוסף, ניהול התכנון המקצועי מצמצם משמעותית סיכונים, תוך התוויית דרך לרווח עתידי בעלויות האחזקה. כמו-כן, הירידה בעלויות התפעול השנתי המצטבר ועלויות התשתיות מייצרים שורת רווח נוספת לפרויקט בכל שנה ושנה.

נשמח להיות שותפים באתגר הבא שלכם ​

מלאו פרטים לביצוע בדיקה פוטנציאל חסכון והתייעלות בפרויקט שלכם


     

    מנצחים בתחום ניהול הפרויקטים

    הסוד לקיצור משך הבניה טמון בתכנון מדויק עד לרמה של 99.9% והכנת סט תכניות מפורט במלואו עוד לפני תחילת הביצוע בשטח. הרווח בתכנון מתודי הוא בהורדה מדד הסיכון, קיצור זמני ביצוע בשטח וכן השפעה ישירה על שורת הרווח.

     ניהול פרויקט מקצועי דורש שימוש בארגז כלים מתקדם הכולל יידע, ניסיון, אחריות, אמינות ותשומת לב לכל פרט ופרט. ניהול מיטבי מתבצע תוך הטמעת מודלים לפיקוח ובקרת איכות התכנון לצד מעקב אחר ההחלטות המתקבלות במטה ובשטח. ניהול הביצוע מביא בחשבון את אופי הפרויקט, חוזקותיו וחולשותיו, ונותן מענה לחסמים תוך ניהול סיכונים ובקרה על איכות הביצוע. לאורך כל הדרך מתבצע ניהול תקציב ותזרים מקצועי הדוק תוך היצמדות לתקציב שהוגדר ופעמים רבות אף הפחתת עלויות תוך כדי תנועה, וחשוב לא פחות, עמידה בלוחות הזמנים. ליווי בהליכים סטטוטוריים ומומחיות בהתקשרויות חוזיות עם קבלני ביצוע, אדריכלים, שמאים ויועצים למיניהם הם רק הבסיס למיקסום הפרויקט,” כך מוסר דניאל בירץ’, מנכ”ל חברת BK-BR.

    קיימות מגוון דרכים לייצר סינרגיה בין הסביבה לצרכי הלקוח, ולכל פרויקט יש לבחור את הנתיב הנכון והמדויק שישקלל בתוכו את כלל הצרכים, הנתונים והדרישות ויביא לתוצאה המיטבית,” מוסיף ד. בירץ‘.

    עבודת צוות היא הכוח הממקסם כל פרויקט.

    בתמונה (מימין לשמאל) : סשה בוריבקר, סמנכ״ל קבוצת BK-BR ודניאל בריץ׳, מנכ״ל קבוצת BK-BR . צילום: יח״צ.

    מערכות מבוזרות – כח השינוי בפרויקטים

    המודל הנדל”ני החדש יהיה מבוסס על פתרונות חדשניים ומערכות חכמות המשלימות אחת את השנייה ומשתלבות הן עם הסביבה והן עם הצרכים המודרניים של לקוח הקצה. הדרך הטובה ביותר לצלוח את המערכת הרגולטורית היא על-ידי הישענות על ניסיונם של המומחים בתחום, שיכולים למצוא דרכים יצירתיות לקיצור הליכי הרישוי ולהציע פתרונות שיקדמו את התכנון ויתמכו בכדאיות הפרויקט עבור היזם ולקוח הקצה.

    המודל הנדל”ני החדש מתאים לכל יזם המעוניין בשיפור הכדאיות הכלכלית, שימוש בפתרונות חדשניים ויצירת בידול עבור הפרויקט. מודל זה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון סוגי מבנים, ביניהם מגדלי מגורים, שטחי מסחר, מלונאות, מרפאות, תעשיה, בניה פרטית ועוד.

     

    נשמח להיות שותפים באתגר הבא שלכם ​

    מלאו פרטים לביצוע בדיקה פוטנציאל חסכון והתייעלות בפרויקט שלכם


      כלי נגישות